Alla inlägg den 4 januari 2009

Av -[ Iza ]- - 4 januari 2009 23:51

Jag brukar spela ett mmo spel ganska mycket men just nu har det varit avstängt i 10 dagar för att jag inte hade råd att betala det efter alla julklappar va klara och så...

Visst jag saknar väl inte direkt, men just att det alltid fanns något att göra är det som jag saknar.. När jag spelade hade man väl inte så mycket att göra där heller men det fanns alltid människor man kunde prata med.


Vardagen känns så död ibland.. gör nästan aldrig något längre. Visst vi är ute med hunden o så, men det är samma vända varje dag så just nu är det liksom bara ett måste inget man vill göra. Kanske beror på att man inte mår jätte bra heller. Men jag saknar det här att man gör något man glädjs åt !

 Jag längtar så tills vi båda får jobb så att det finns pengar att hitta på saker med, eller unna sig. Visst man bli kanske inte lyckligare av pengar men jag vet iaf att jag kommer må så mycket bättre när man vet att räkningarna o maten är en bagis o betala med sin lön. Just nu är man orolig för varje dag posten kommer så att ingen räkning som man planerat ska komma.


Så mitt Beroende är Pengar !

Imorgon får jag pengar då kommer mitt MMO spel igång oxå.

 Ses i den virituella världen!


Av -[ Iza ]- - 4 januari 2009 21:53

Då har precis L & CH gått hem, blev en trevlig kväll. CH & Ola spelade lite Xbox o vi kollade på mest.. Det va mest springa runt o döda spel vilket jag inte tycker är så kul...

Sedan spelade vi en om gång Brainstorm, det va ett roligt spel. Ola fick det i julklapp. Man såg ju extra sexig ut i dom knallgula Elton John glasögonen med röda linser... Men det va ju för att man skulle kunna se korten bättre :)

Kommer bli ett spel vi kommer spela ofta... Gick ganska fort att spela när man bara va 2 lag... 

Till helgen pratade vi om att ev ha en liten fest

vi får väl se om vi kan få ihop något :)

Då funderar jag på om jag ska köpa singstar till helgen ,)



Nu ska jag och Ola iaf se på en film, hoppas att den är bättre än den vi såg igår..

Alien Raiders heter den...


Sedan blir det att sova...


Godnatt alla !!


Av -[ Iza ]- - 4 januari 2009 17:11

Håller på att laga lite mat det blir tidig mat idag, visserligen är jag lite hungrig... Lax o Pommes blir det idag.. Imorgon ska vi åka o handla lite, från och med imorgon ska vi äta BILLIGT, på vardagarna så att vi har råd att unna oss saker :)

Så nudlar o vatten varje dag ,) nääää inte riktigt så billigt...


L & CH kommer hit en sväng sedan med xbox'et...


mmmm luktar gott i lägenheten nu, Melon, doftvax från Yankee Candles som jag fått av L & CH i julklapp...


Av -[ Iza ]- - 4 januari 2009 14:47

Ola vill att vi ska börja träna på gym igen, för att vi ska gå ner lite i vikt. Det vill jag gärna oxå men kommer vi gå dit i 1 år.. eller kommer det bli som förra gången vi går dit ett par gånger sedan sätter Latheten stop för allt.. Och man hittar på dumma ursäkter till varför man inte gick idag heller...

Lykta tyngder är ju inget jag tycker är speciellt roande..

Ofta är det bara en massa killar som tror att dom är så snygga o står o skryter inför sina vänner hur mycket dom orkarde ta i bänkpress igår, men oops idag orkade dom visst inte det... lögner.....


Men visst känner jag en viss press på mig att jag måste göra någon åt min kropp som sakta förvandlas till en padda, visst jag kan inte bli den jag en gång va men om man iaf kunde gå ner 5 kilo detta året skulle jag känna mig stålt. Mitt mål är -10kilo. Men jag har sagt till mig själv att detta är endast mitt mål... ingen idea att jag slår vad eller nått längre för det funkar ändå inte... Jag vill bara kunna känna mig en anning sexig igen :)

Kunna ha den där bikinin igen o vara på stranden precis som alla andra.


Jo jag vet att allt detta låter överdrivet att jag är så fixerad vid vikt. Både ja o nej så är jag det... Jag bryr mig bara om vad jag själv väger. Alla andra är fina som dom är jag kollar aldrig snett på någon som må va en anning överviktig... Jag vet vad jag en gång vägde och jag vet att jag hade bra sjävförtroende då, och nu har jag inget kvar, så jag vet att jag måste gå ner om jag ska få det tillbaka..

Så nu måste jag komma på något som gör att jag enkelt går ner, utan att behöva ändra på för mycket i mitt liv...


Så Gymmet eller Lathet ?

Vilket kommer man må bäst av i längden.... jo jag vet svaret... måste bara inse...

Av -[ Iza ]- - 4 januari 2009 11:47

Kollade nyheterna precis på aftonbladet.se allså nyheterna nu gör en bara deprimerad :(


"Det nya året kan bli det värsta sedan depressionen på 1930-talet."

Va en text under en grå bild med massa männikor på rad...

 "•  Kommer antalet arbetslösa i världen att öka med 20 miljoner, som FN-organet ILO förutspått?"


Detta känns ju inte så lovande för att hitta ett jobb.... Men jag kommer inte ge upp bara för det.. Men att läsa sånt här gör ju inte än precis på bra humör...

Kanske man har större tur att börja spela online poker eller nått...

Jag vet ju iaf att min ekonomi kommer vara den samma typ.. Om inte nått annat höjs eller så som jga måste betala..


Ser att på Wall-street säger dom att det värsta är över nu, men någon Dr Doom på aftonbladet säger dom att det värsta ligger framför oss... vad kan man lita på igentligen........ INTE NÅGON !! allt handlar om vad som händer dag för dag...


Så får väl hoppas att Wall-Street har rätt då !!


Nu ska vi äta lite lunch iaf...


Ha en kall o solig söndag..

-6.1 grader här idag



Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards