Alla inlägg den 6 januari 2009

Av -[ Iza ]- - 6 januari 2009 23:50

Nu ska jag gå o sätta mig hos min sambo som kollar på Battelstar Galactika, som borde vara slut snart.. Sedan tänker jag krypa ner i sängen o sova sött... För gud va trött jag har varit idag !

Det är nog för att man inte gör någonting om dagarna...


Kollade med en vän som är läkare idag finns inga tabletter som bara gör en small, utan de tabletterna göra att man blir mer hyper, så att man orkar sporta mer... Så helt värdelöst för mig ,)

Han vill oxå ha bantningstabletter där man inte gör något :) Kankse någon som börjar forska om detta snart *håller tummarna*


Nä, GodNAtt alla som läser min blogg :)


KraMar !!


Av -[ Iza ]- - 6 januari 2009 23:32

Varför är det så att vissa blir väldigt annolunda när dom blir gamla allså nu inte 30, 40 utan passerat klimateriet..

Många vad jag vet blir liksom rädda för allt, känner efter om dom har ont, o ibland till och med lite hypocondriska ?!

Är det kanske dom som inte kommer ut så ofta eller är det något som bara blir av just av att man blir gammal..

Jag har inte så jätte bra erfarenheter iofs, Min mamma ser jag inga förändringar hos alls, kanske hon inte ens passerat den åldern ännu...

Medans jag har bekanta som tycker att deras föräldrar ändrats massor... och att dom nästan inte ens orkar med dom längre... Ser man inte denna förändring själv eller försöker man bara låstas om som inget hänt.. Jag vet iaf att det är väldigt krävande för dom som måste stå ut med att ha en förälder som blir så här...

Jag vet oxå att det finns dom som vart såna här hela livet men just när dom blir gamla börjar det gå ut över alla andra, och om man säger något så får man typ som om blickar kunde döda....

Kanske det bara är så här, men det är synd om de som blir såna här tycker jag iaf, innerst inne kanske dom inser att dom har förändrats o kanske blivit väldigt krävande i många olika typer....

Så som kontrollbehov, elakhet, lögner osv


Jag hoppas verkligen att jag inte får uppleva detta.. vill inte att mina barn ska få se mig som en sur gammal tant....


Av -[ Iza ]- - 6 januari 2009 13:59


Nu har jag kastat ut vår torra gran på balkongen, ikväll tänker jag kasta ner den, vilket jag inte vet om man får dom har ju ingen granuppsamlig här där vi bor.. Vilket är dåligt tycker jag... Men jag tänker dra bort den till sopprummet i natt när alla sover ,)

Är så trött på all jul nu, jag vill ha värme sol o så :)


Idag blev en tråkig dag, allt är grått, man har inget att göra, alla affärer är stängda så man kan inte ens gå till stan o shoppa nått...

Så blir väl inte mycket positivt skrivet här idag...

Det posetiva idag va att jag gått ner mer än jag trodde efter alla julmat. Behöver bara gå ner 0.3 kilo till mitt mål den 5 februari :) Det ska väl inte vara för svårt tycker jag....


Usch jag har en sak jag så gärna skulle vilja skriva om men jag vet inte om jag vågar det kan dra så mycket hat... Det är om Rasism... Och det är ju ett känsligt ämne.. Jag tycker inte dagens samhälle går mot det bättre snarare mycket sämre... Men jag får se om jag vågar skriva om det... men inte nu iaf...


Imorse låg jag o tänkte på om man skulle öppna ett Paypal konto o kanske länka till det o hoppas på att folk donerar till en som lever väldigt fattigt.. Liksom tänk om man skulle få många läsare o dom donerade 1:- till 10:- så skulle man kanske kunna göra nått med dom pengarna sen... Men det kanske är långsökt :) men tex jag skulle vilja rädda en hund. det kostar 4000:--4500:- om alla skänkte 10:- så skulle jag behöva 450st det är inte så många ändå :) Men men det skulle nog inte funka... Bara en tanke jag har :)


Nä nu ska jag kolla facebook lite

Hörs senare...


Av -[ Iza ]- - 6 januari 2009 13:13








Jag har fått en utmärkelse av Sofia och jag tackar så mycket ! :)


"Dessa utsedda bloggar är osedvanligt charmerande och söta, inte upptagna av utmärkelser och själviskhet. Syftet är att sprida vänskap. Vårt hopp är att nya vänskapsband kommer att knytas mellan dessa bloggar, ju mer utmärkelsen sprider sig. Var snäll och ge lite extra uppmärksamhet till dessa!! Kopiera in texten o bilden i din blogg och skicka sedan vidare utmärkelsen till åtta andra bloggare."



Jag har valt ut dessa  bloggar.

Josse

Emma

Sofia (jag skickar en tillbaka till dig ! )

Sedan är det inga bloggar jag direkt läser varje dag.. jag brukar kolla runt på massa olika


Av -[ Iza ]- - 6 januari 2009 11:20

..... Ja man har vaknat, men just nu har jag inte mycket att säga...

Jag e vrålhungrig...


När jag va ute med Diezel imorse, så gick vi den vanliga vägen.. Då kommer ett par som har en liten svart hund som dom alltid låter gå lös, och dom har NOLL pli på sin hund så det kommer springandes mot mig o Diezel.. och dom ropar Hanna kom hit ! Men inte en chans att den stannar... Vi vill inte att Diezel hälsar på någon hund eftersom vi kan knappt gå förbi en hund utan att han vill leka o så och det är ganska jobbigt.. Så jag HATAR folk som inte kopplar sina hundar om dom inte kan få den att lyda.. Dom ska ju bara vara glada att Diezel inte är en elak hund... Vi har oxå Diezel lös ibland men han springer inte så långt ifrån oss och vi kopplar honom så fort vi ser andra med hundar eller barn. Så att dom inte behöver tänka på att Diezel ska springa fram mot dom.

En sak till jag stör mig på med vissa hund ägar det är dom som inte plockar upp hundens bajs i ett område med massa hus o lägenheter, det finns liksom en massa små barn tex där vi bor det är inte så kul om dom skulle ramla i det eller kanske ta upp o äta det. Vissa barn stoppar ju allt i munnen när dom är väldigt små... Sedan dom som tar upp bajset i påsen o sen slänger påsen i en buske... Det tar naturen 10 år att bryta ner en plast påse.... Vissa ska bara inte ha hund.... Jag bryr mig inte om folk inte tar upp på ställen där barn inte springer o leker.. Men liksom tänk på barnen !!

Hur svårt är det liksom att ta upp efter sin hund om dom gör det bland husen !? Och om du planerar på att slänga påsen i naturen köp då plast påsar som är nerbrytningsbara det finns, lite dyrare men du gör ju naturen en tjänst...


Av -[ Iza ]- - 6 januari 2009 00:08

Nja det va ju inte precis en film för mig, kanske om man va kille o spelade spelet... förvånad dock av en japansk film o ha så lite tuttar, dom va faktiskt helt täckta i det flesta scenerna... det va nog mest bara den där scenen i slutet där dom tog i lite i stället o gav henne typ 85F eller så...

Så inte en film jag gillade igen !


-10 grader ute nu... *burr* kallt fryser även inne nu...


Jag ökade med 1 läsare igår =D Går ju ganska bra för mig :)

Tack mycket till Sofia(min Kusin) som är så snäll o har länkat till mig, så har Emma oxå :)


Snart är det dax o sova iaf, imorgon ska vi ut till Ola's föräldrar o käka tror jag..


Har inte beställt några pluggar ännu heller kunde inte beställa vad jag gillade...


Godnatt alla glada !


Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards