Alla inlägg den 17 januari 2009

Av -[ Iza ]- - 17 januari 2009 17:37

Ja nu rullar tiden på , jag skulle behöva röja lite i köket efter som att vi får folk över ikväll, vi står för hushållet dom för maten ikväll :)

Vet inte ännu vad det blir för gott, men det kommer säkert bli nått smaskigt...

Idag har vi lirat lite guitar hero vart ute o gått en massa, först till affären o tillbaka sedan ut med diezel en lång runda.. kändes bra.. har ju levt lite onyttigt när jag va borta :)


Skål i kväll blir det lugnt med lite vin bara !


Ha en trevlig kväll alla.

Av -[ Iza ]- - 17 januari 2009 12:40

Sneglar ut genom fönstret, usch det ser kallt ut där ute. Himmelen är mest täckt av moln.. Grenarna på träden vajar svagt med vinden...

Ola står i en varm dusch och Diezel ligger o väntar på mattkanten bakom mig..


Idag ska vi göra svåra saker som vi alltid haft bil till innan.. Vi måste gå o köpa mat till Diezel, den vägen 14 kilo.. inget man vill bära hem över axeln precis, men jag har en cykel så vi får leda den ner och sedan lägga maten över cykeln.. Sedan behöver vi lite mat oxå...

Jag är fortfarande lite seg efter min resa, tar ofta 1 dag innan man är helt återställd..

Idag känner jag lite irritaion i min högra ögonlock jag hoppas verkligen inte att det är sedan vi blev sminkade, jag vet ju så väl att man inte ska använda samma mascara som någon annan gjort ! men det va lite svårt att säga där... Får hålla koll på det bara att det inte leder till ögoninflamation... För det är ju inte skönt eller kul..


Ikväll är vi bort bjudna, ska bli trevligt :)

Tror jag ska bada i eftermiddag fryser ju redan :)


Ha en bra dag alla !

Kram

Av -[ Iza ]- - 17 januari 2009 11:14

Då ska vi se vart vi ska börja... tror det får bli datum ordning :)


13:e Januari :

Detta va dagen jag åkte upp till Göteborg.. Eller jag åkte till mamma jobb för att sedan åka bil ihop med henne hem till bostaden...

Vi köpte kyckling o åt det o sallad jätte gott !

Sedan satt vi o snackade mamma jag o Bengt.. Fast vi va tvungna att komma i säng tid man kan ju inte komma trött till fotografen :)


14:e Januari :

Detta är dagen vi skulle till fotografen. Jag vaknade ganska tidigt efter än sov sovig natt :)

Nu va det upp fixa till håret jag ville platta det... Kolla upp vilka kläder man skulle ha med sig o kolla så att mamma tyckte det va oki oxå.. lånade ett par lila nylon strumpor av mamma för att ge ett av korten lite färg på annars är jag mest för svart, grått... Packade ner allt vi skulle ha med oss. vid 12 tiden kom min moster Sanne o hämtade oss, hon skulle oxå med dit.

Åkte in till stan.. mamma stack o shopade lite smycken för det hade hon inga roliga sa hon ,) Sedan gick vi för att vänta på min andra moster Eva-Marie och deras kompis Anna.. Sedan strax efter 13:00 skulle vi vara där..

Vi kom upp skrev in oss i deras dator.. Satte oss ner för att vänta på sminkörerna.. Just nu gjorde det inget att man fick vänta lite.. Efter man blivit sminkade fixade dom håret på en som tur va för annars hade jag inte sett klok ut ! Sedan blev det mer väntan, vi blev in delade i grupper 3 & 2.. Nu satt man bara o tänkte nej det kliar inte alls i ögonen få inte ta mig i håret då förstör jag det.. Man va väldigt spänd på vad som skulle hända sen :)

Väl inne hos fotografen gav dom en tips på hur man skulle stå o vilka poser man skulle göra... man gick in 1 o 1, imellan fotona så gick man byta kläder dom man ville då.. Vi hade med oss 3 byten..

Mamma o jag tog oxå kort ihop det tycker jag va kul att vi fick har inget kort på mig o mamma ihop.. Det ska jag skriva ut tänkte jag...

Sedan efter man fotas så fick man vänta väldigt länge på att få se korten.. Nu började man oxå bli väldigt hungrig så tiden kändes som om den fick ganska långsamt.. sen väl när vi fick komma o se korten så skulle man välja från typ 70 kort det va inte det lättaste kan jag säga...

Men det blev till slut 10 kort...

Sen gick vi o åt på Jenses Büff House.. det va så gott man va ju vrål hungrig nu.. Besöket skulle ta 4 timmar max stod det. men det tog över 6 timmar, så man hade ju inget med sig att äta...



























Kortet med Dotter o Mor är min moster(eva-Marie) till vänster och hennes dotter.

Detta är mamma !


Om man vill göra nått kul så rekomenderar jag detta... fast man ska nog göra det som en lite förfest innan man går ut då får man ännu roligare :)


15:e Januari :

Idag va mamma tvungen att jobba igen så jag åkte till pappa, han fick komma o hämta mig hos mamma..

Sedan åkte vi o hälsade på pappa's tjej på hennes jobb fikade lite snabbt..


Sen åkte vi ut till farmor, där var även min farbror. Så det blev kul att få träffat så många.. Satt där o fikade lite även fast vi precis ätit kunde ju inte säga nej helt :)

Sen va farmor o jag ensama lite så fick uppdatera henne med ens liv så hon visst vad man gjorde o hur alla mådde :)

Hon visste inte alls att vi skulle komma så hon blev väldigt glad.




Sen klockan 15:00 skulle jag träffa Sofia min kusin som jag inte sett på 14år.

Jag kände igen henne med en gång :) Vi gick o fikade hon va gullig som bjöd mig TACK SÅ MYCKET för det tror jag allt jag glömde säga när jag va där... Hon hade sina 2 små med, först va dom lite blyga men sen va det som om det bara va någon månade sen man såg dom.. super gulliga barn :)

Julia hon ville ha en Kub oxå.. hehe.. som vi inte fattade vad hon menade först, men sen så kom det allt fram, det va ju en sån man ska göra alla sidor i en färg från att vart blandade :) Men tyvärr kunde vi inte hitta någon sådan.. Vi snackade massa om allt.. kändes inte som om det va 14 år sedan dock :) Sen kom även hennes äldre dotter Jennifer som jag såg när hon va runt 2år :) Så vandrade vi omkring på Allum, Jennifer shopade lite. Vi fjantade oxå runt bland leksakerna så att Julia nästan skämdes ,)

Sen kom pappa o hälsade på oxå, efter vart på sitt möte.

Sen fick jag även träffa Sofia's man, mycket trevlig men hann dock inte prata så mycket med honom denna gång får bli nästa tillfälle...


Sofia och Jonathan :)


Det va verkligen jätte kul att träffa Sofia.. Man kommer på nu när man är äldre att man vill hålla kontakten med alla mer.. Så det är vad jag försöker göra nu, men jag hinner inte med alla tyvärr. Men det kommer fler gånger det lovar jag alla.


Sedan hemma hos pappa blev det god mat, kort spel, film o massa prat kom i säng 2:30 typ...


16:e Januari :

Idag skulle det vara hemfärd, jag hade tänkt att komma hem i tid men det blev lite senare än jag trodde.. Vi träffade en av mina äldsta barndoms kompisar Marie :) det va väldigt trevligt. Sedan shoppade vi på LUsh oxå :)

Sen satte jag min på tåget hemåt 15:42. skulle bli skönt att komma hem, men det har varit en super kul vecka som det nästan blev.


Så det va min vecka i väg det i det stora hela :)

Här är Simba pappa's tjocka katt ,)



Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards