Alla inlägg den 22 januari 2009

Av -[ Iza ]- - 22 januari 2009 23:38

Ja nu är det snart dax. Man går dit tar av sig sina kläder. Sätter sig på kanten tittar ner.

Lägger sen sig sakta ner.

Det känns kallt. Men det kommer snart bli varmare. Man blundar. Det är mörkt runt omkring allt är tyst. Snart hör man tunga andetag från honom där brevid. Alla tankar bara blandas av allt man upplevt under veckorna. Men man försöker att inte tänka för mycket.

Ja sedan somnar man!


Ja det är så man gör när man ska sova :)

Fast man får ju inte glöma borsta tänderna det är viktigt !

Jag måste oxå alltid peta tåna innan jag sover jag hatar att ha mellantånaludd ;)

I morgon kommer jag ha träningsvärk i magen det känner jag.


Imorgon har vi en del att fixa med:

*cykla till högskolan typ 0,5km dit o sen tillbaka (så 1 mil)

*till systemet

*städa

*kramas o pussas lite

*underhålla Diezel lite oxå :)

*gå promenader med Diezel

Så imorgon ska man få mycket motion igen :)

Oj så nyttig jag blivit känns bra då kommer jag gå ner iaf.

Mitt mål är ju att innan jag fyller 30år gått ner 10kilo... ja jag vet att det är gott om tid men jag gillar att ha gott om tid på mig.

Bättre att jag sätter mitt mål långt fram o lyckas än att ha för kort tid på mig !


Ja iaf

GODNATT på er alla gamla o nya läsare ! Kul att ni hittat hit :) Och att ni eventuellt vill fortsätta följa min blogg. Lämna gärna kommentarer det är alltid kul :)

Hörs imorgon igen!


Av -[ Iza ]- - 22 januari 2009 22:47

Uppföljaren till 1:an så klart :)

Dom ska nu försöka ta sig från Madagaska. Pingvinerna byggde ett flygplan som ska ta dom alla hem till New York.

Men planet får slut på bensin o dom måste nödlanda (kracha) i Africa.

Där kommer dom att hitta en massa dom känner igen. Släken osv.

Två stycken som blir kära i varandra som följt varandra under en lång tid ihop :)

Ja filmen va bra, jag tycker dock att 1:an va roligare den hade mer humor, än vad denna hade.

Men en sevärd film :)

Av -[ Iza ]- - 22 januari 2009 20:01

Här kan vi tala om kärlek.

Varning för tårar :)

Av -[ Iza ]- - 22 januari 2009 19:56

Roande video :)


Av -[ Iza ]- - 22 januari 2009 18:15

.... Hemma gjord pizza :)

Som nu står i ugnen. På min halva blir det kyckling, köttfärs,bacon o ost :)

Ska bli gott !

Sen köpte vi massa nya frukter när vi va o handlade som man eventuellt ska pröva om man inte sparar dom tills imorgon.


Man är lite trött nu efter all denna motion jag fått idag. Känns att kroppen jobbat.

Kanske skulle ta mig ett bad, när vi vart ute med Diezel o efter maten så klart. Känner att min rygg kunde behöva det.

Sen blir det film. Madagaska 2 :)

Uppdaterar er senare om den va bra :) men kan den vara nått annat än bra ?!


Smaklig Måltid !

Av -[ Iza ]- - 22 januari 2009 16:57

Skulle så gärna vilja köpa en till hund.. bara jag hade pengarna till det :(

Alla hundar jag vill ha är super dyra raser efter som jag gillar lite udda hundar.

*Fransk Bulldog

*Bullterrier

Är det två raserna jag helst skulle vilja ha 1 hund av. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken det skulle bli. Frallor är mycket lättare att handskas med en Bullar.. Jag tycker att båda raserna är super fina.

Men dom ligger båda runt 15.000:- och jag har inte ens någon i närheten av det ='(

Hade passat så bra att skaffa en till nu när jag bara går hemma och Ola har det lungt i skolan.

Någon som vet hur man kan tjäna ihop 15.000 fort ? =)

Av -[ Iza ]- - 22 januari 2009 13:52

Ja nu har man ätit, Lax o pommes blev det. Inte så himla spännande men det va ju lunch. Idag har jag faktiskt tränat magen lite ska försöka göra det varje dag nu. Gjorde ett par sit ups o ryggövningar. SÅ nu känns det i magen :)

Snart ska vi ut med diezel.

Sen tar vi cyklarna till Willys.

Har hittat ett recept nu :)

Citronkyckling med rostade grönsaker

Låter gott iaf. Sen blir det efterrätt oxå. Detta är helgens mat allså.


Nu ska vi gå iaf. Hörs senare !

Av -[ Iza ]- - 22 januari 2009 11:20

Ja allså nu gillar vår hund att ligga i mellan mina lår ovan på täcket så klart i en liten boll. Jag tycker inte att det är lika mysigt dock eftersom hans kroppstempratur är minst 1 grad högre än min så det blir väldigt väldigt varmt. Varje morgon kommer han upp till oss lägger sig först imellan oss sedan på mig...

Sedan vaknade jag av att min rygg gjorde så ont. Nu känns det bättre men fy va ont det gjorde då, jag låg väl fel eller nått.

Innan jag o Diezel gick ut låg vi och tittade på Australia Top Model. Inte lika roligt som American top model. Men det va skönt att bara ligga o slapp kolla. Så blev en sen promenad idag.


Nu ska jag sätta mig och titta runt på lite recept tänkte jag få se om jag kan hitta nått gott :)

Sen i eftermiddag så ska vi cykla ut till affären som ligger en bit bort o handla...


Ha en bra dag !

Kram

Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards