Alla inlägg den 25 januari 2009

Av -[ Iza ]- - 25 januari 2009 23:08

En Guy Ritchie film.

Action, Komedi, Crime.

En film som utspelar sig i London. Den handla om fastigheter, knark, makt o så klart massa pengar. Ryssar som vill köpa mark i London som kostar många miljoner, sedan krävs det bygglov och då måste dom vända sig till the king on londons streets.

Pengarna som skall gå till detta blir så klart stulna och jakten börjar på att ta reda på vart pengarna tog vägen. En pundare vars sägs vara död, kommer över ett objekt som är värt flere miljoner men pengarna i detta fallet är inte det värsta objektet tillhör en mycket rik person som har objektet som sin lycko sak.

Alla är snart inblandade i allt möjligt.

En helt ok film. Mycket väl gjord.

Huvudroller: Gerard Butler, Geoff Bell, Toby Kebbell, Thandie Newton mm

Va väldigt många kända skådespelare med i denna filmen.


Av -[ Iza ]- - 25 januari 2009 20:49

Julia, Sofias dotter, är bara för söt !

När vi träffades första gången så ville hon först att jag skulle åka hem för hon fick ju inte leka med sin kompis, eller gå och köpa leksaker :)

Sen började hon snacka massa. Så himla go unge :)

Dom andra två va oxå super söta.

Nu undrar Julia när jag kommer upp nästa gång så vi kan träffas. Man blir så glad när man får höra sånt. Så nu tänkte jag att jag skulle spara och åka upp i Mars tänkte jag. Mamma går ju hemma då me. Så det passar ju bra.


Tog nån bild på Julia när vi fikade :) i smyg ,) tyvärr lite oskarp. Jag får ta fler nästa gång.

Av -[ Iza ]- - 25 januari 2009 19:24

Min arm gör bara ondare o ondare just nu, det illar i den hela tiden. Jag har smörjt in den i Tiger Balsam, men det har inte hjälpt ännu. Hoppas det slutar snart. Känns lite som om nerver har kommit fel. Känns som om handen håller på att somna hela tiden...

Hoppas det inte är något allvarligt iaf....


iaf...


Nu har vi vaknat till liv o mår bättre, ätit hemma gjord pizza idag igen. För vi ville inte slösa pengar på hemkörnings pizza. Bra tänkte tycker jag själv :)

Och 1½ lite cola. Så nu är huvudvärken över oxå :)

 Senare ikväll blir det film, godis o mer cola ,)

Bra bantning *hehe*


Jag är glad min blogg går jätte bra nu :D

Tack tack alla för ert stöd till min blogg !

Hoppas ni gillar vad ni läser ?!


Puss på er !


Av -[ Iza ]- - 25 januari 2009 17:27

Fick just veta att en i min släkt vunnit på Triss.... 10.000:- tänk om det kunde vart jag. Jag hade hoppat i taket av lycka. Det känns som hur mycket pengar som helst för mig som inte har jobb.

Men han förtjänar det mycket väl oxå. Men man blir ju lite avundsjuk måste jag säga. Mesta jag vunnit på triss är 75:-

Men nån gång i livet kommer jag bli en vinnare av nått. Det tror jag sten hårt på !

Allt detta måste ju leda till nått bra.


Grattis till pengarna iaf !! Köp nått fint av dom !

Kramiz

Av -[ Iza ]- - 25 januari 2009 15:24

Din reaktionstid var: 0.062 sekunder. Yes, där satt den!

Detta blev mitt bästa :)

Hade väldigt tur tror jag


Vad blev ditt bästa ?

http://testportalen.se/reflextest.php


Av -[ Iza ]- - 25 januari 2009 15:11

Jag har alltid haft svårt för min kropp men det är verkligen dax att acceptera att det är så här man ser ut, visst jag har ju fortfarande mitt mål att klara.

Men jag kan inte gå runt hela tiden och hata hur jag ser ut.

Visst det är svårt eftersom jag vet hur jag en gång såg ut.

När jag flyttade ner hit till Halmstad så vägde jag 49kilo. Jag hade precis då oxå slutat röka. Så jag gick ganska fort upp i vikt. Mitt mål när jag vägde 49kilo va att väga iaf 51-52kilo. Jag hade aldrig vägt över 50kilo.

Jag vet inte riktigt vad som hände men pang sa det så vägde jag över 76 kilo. Jo det är en väldig ökning i vikt, men jag vet inte vad som hände riktigt. Jag har i dag gått ner mycket. Väger idag.... 68+kilo. För mig är det fortfarande väldigt mycket.

Jag har alltid skämts för att säga vad jag väger, Men jag vill här med försöka acceptera min kropp. Men skall oxå kämpa för att gå ner iaf 10kilo.

Jag ska hålla er uppdaterade på hur det går. Nu är mitt mål till jag fyller 30, och det är ju 2år o 10månader. Men jag vill ha ett realitiskt mål.


Är det någon som har några bra sidor på hemma tränings knep ?

Så får ni gärna lämna dom till mig. Tack !


Av -[ Iza ]- - 25 januari 2009 13:26

Idag vaknade vi väldigt sent.

Jag har haft huvudvärk hela natten så har sovit ganska dåligt. Hade ju huvudvärk hela dagen igår och det blev nog inte bättre med alkoholen vill jag säga.

Ska snart ta en panodil. och sedan har jag vart o köpt cola, det behövs idag.

Ska försöka laga lite mat och sen får man ju ta han om han som alltid blir bakis nu, även fast jag e lika trött + mens värk.

Men det är ju klart han är ju en kille o dom är ju alltid 100% sämre än tjejer.

Idag blir det Spagetti o Köttfärssås *yummy*


Jag hade velat gå på bio idag men det blir det nog inget av.

Nä nu måste jag ta tag i mat lagningen.


Ha en bra söndag !

Se upp i dimman bara

kramiz

Av -[ Iza ]- - 25 januari 2009 02:23

Då va denna kvällen slut.

Blev en mycket lyckad kväll maten va super god tycker jag iaf :)

Dom andra sa att den va god oxå !

Sen satt jag o L o snackade mest, vilket jag tyckte va super trevligt vi gör inte dte så ofta. Vi har kommit varandra mycket närmare på senaste tiden, tycker att det är väldigt kul !

Gjorde en del nya drinkar oxå. En del bättre än andra.

Sen spelade vi en omgång Brainstorm, som vanligt vann L & CH =P En dag ska vi få revanch ,)

CH hade med sig Guitar Hero men ikväll va det bara Ola o han som spelade det. Efter lite alkohol i blodet tappar man ändå att kordination så helt menningslöst att ens ge sig in i det...


Men nu är det minsann dax för sängen jag är super trött.

Kvällens Recept Citronkyckling med rostade grönsaker

 rekommenderas att prövas.


Gonatt !

Kramis

Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards