Alla inlägg under januari 2009

Av -[ Iza ]- - 20 januari 2009 16:23


005b by you.

Av -[ Iza ]- - 20 januari 2009 11:56

FY för den som gjort detta, hur kan man ta någon annans ögonsten !!

Snälla alla hjälp till att hitta Neo !!


 ____________________________________________________________

Hej,

På nyårsnatten försvann min älskade hund Neo ifrån vår gård i Tygelsjö.

Han är en rottweilerhane på 6 månader.

Svart med bruna tecken, chippad.

Jag har inte hört nånting om honom, inte nån som sett honom eller liknade på 13 dagar,

och jag lider otroligt mkt av detta, för han betydde allting för mig.

Jag tror att någon tagit Neo, och tänker behålla honom, och skulle mitt mail komma

till den som har honom, snälla lämna honom

tillbaka, jag köper en ny hund åt er, så länge ni bara ger mig min Neo tillbaka.

Har du sett eller hört nånting som kan leda min hund hem igen

kommer du belönas generöst. Jag gör allt för att min älskling ska komma tillbaka.

SNÄLLA skicka detta mail vidare, enda sättet jag kan nå ut i sverige på.

Har gjort allt, polisanmält, anmält på diverse hemsidor, radion, sydsvenskan, kvällposten,

lappar överallt där jag bor osv.

Therese Perlman

070-4164073

Tillgänglig 24 timmar om dygnet

ektp@hotmail.com

Kontaka Therese eller

polisen på 11414

KOPIERA OCH SKICKA UT DENNA EFTERLYSNING….

HJÄLP TILL ATT HITTA EN FÖRSVUNNEN VÄN….

Av -[ Iza ]- - 20 januari 2009 11:46

Idag har jag redan hunnit med en del..

Gick upp runt 9:30

Ut med diezel 15-20min brukar inte gå mycket längre på förmiddagen, efter som vi sen tar en längre efter lunch.

Sedan gav jag honom mat o sedan byte jag kläder trampade i väg på cykeln ner till stan. Köpte dvd skivor. In på Hemköp slåss med alla pensioner, behövde handla lite frukost saker, och sallad.

Sedan trampa hem igen.

NU är det 10 min kvar tills jag ska tvätta så ska fixa iordning det.

Sedan är det lunch dax Ola kommer hem runt 12:30 typ om han hinner med alla bussar.


Usch jag vill ha nya kläder, men pengarna räcker inte till det just nu :(

men men nån dag så ska jag bara shoppa o shoppa...

man kanske skulle göra som alla andra o titta på tradera, men jag litar inte riktigt på sånt. men jag vet massa som har handlar där utan några problem alls.


Nä nu har jag inte tid att sitta här mer. får skriva igen senare.


Laundry time !


Av -[ Iza ]- - 19 januari 2009 22:43

... 19:e januari den mest depressiva dagen säger dom iaf. Ja jag märker då ingen skillnad på det. Deppig kan väl alla vara men varför just idag det fattar jag inte... Visst det e ju måndag men det är ju måndag så där 52 ggr på ett år.. Jag har då inte vart deppig idag !

Helt possitiv kommer man ju inte vara förens man har jobb, kan köpa saker man vill ha, ha en lycklig familj o så....

Visst just nu är jag nere i en väldigt tråkigt vardagsliv. Hade gärna sätt att det va lite mer spänning i det. Men vi ska försöka hitta på nått till våren nu, ta nån språk kurs eller dans kurs vi får se vad vi hittar som vi båda tycker vore kul.

Såg att dom kommer med ett nytt spray snart som gör än kär det kanske vore nått ,)


Iaf nu ikväll har vi tittat på lite serier igen, Dharma & Greg, mycket rolig serie. Om man bara kunde vara lite mer som henne :)

Sedan våran favvo serie Hero's ja den är bara så bra !

Nu sitter vi lite här igen vid våra datorer. Kollar runt lite. Ev så ska vi kolla på lite tv snart.

Annars gick ju denna dag förbi ganska smärtfritt :)


Kommer inte skriva mer idag iaf. så GODNATT kärt folk !

Kramis

Av -[ Iza ]- - 19 januari 2009 15:11

... på vatten. Ja idag har jag vart super nyttig först ute o gick en bra sväng. Inte den vanliga vägen vi går utan en som är lite längre, sedan satte Ola på kaffe till sig och äter nu Digestive kex till. Själv har jag tagir mig 2 glas vatten, känner mig så nyttig :)

 Funderar oxå på om man skulle ta cykeln till affären o köpa lite frukt...

Hoppas nu bara att jag inte börjar fuska som jag brukar göra !

Men nu känner jag mig motiverad oxå !

Har även kollat upp en del recept. Så att man inte äter så en formigt.


Idag har jag hittat massa sina tecken

Alt + tecken ja jag vet att det funnits länge. Men jag har aldrig bryt mig om dom riktigt..

☺☻○ ◙ ♂ ♀

(Hjärtat är Alt+1 men det funkar inte här :( )


Tjingeling !


Av -[ Iza ]- - 19 januari 2009 15:08

Av -[ Iza ]- - 19 januari 2009 10:58

Nu har jag sökt jobb till den butiken jag va innan i fast dom har nya ägare nu. Dom har inte gått ut med att dom behöver folk men jag chansar så får vi se hur det går.

Kan ju inte mer än få ett nej.

Men ska man ha ett jobb nu gäller det att ligga steget före !


*håller tummarna för mig själv*

Av -[ Iza ]- - 19 januari 2009 10:26

Ja just nu har jag kommit till en blogg-torka vet inte riktigt vad jag ska skriva, händer inte så mycket kul just nu. Allt hände ju förra veckan, så nu blir det ju lugnt ett tag.


Lista över morgonen:

*Vaknade 9:30

*Gick ut med Diezel

*Läste Sofias blogg

*Skickade in kassakortet

*Kollade ams.se

*Kollade aftonblader & expressen för tragiska saker


 Ja o nu sitter man här Måndag är det o inget har man planerat.

Ola är på väg till bussen mot stan för att träffa banken. Sedan i eftermiddag ska vi ev köpa en cykel till Ola så att han kan ta sig till o från skolan.

Sen blir det lättare när vi båda har cyklar oxå då kan vi cykla o handla. Min cykel är lite konstigt men den funkar än iaf.


Nä nu får man väl surfa runt lite så kanske man hittar nått kul.


Ha en trevlig dag !


Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards