Alla inlägg under januari 2009

Av -[ Iza ]- - 26 januari 2009 13:05

Idag ska jag ringa arbetsförmedlingenskundtjänst och rappotera hur det går för mig. Ja söker jag det gör jag ju men jag har bara vart på 1 intervju i höstas :(

Man känner sig ganska dålig när man inte ens får komma på nån mer intervju. Men jag har inte gett upp ännu iaf. jag SKA få ett jobb snart !

Väntar nu bara på att Ola ska bli klar med telefonen så ska jag sätta mig i kö.

Så får vi se vad dom har att säga idag. Oftast säger dom inte så mycket dom vet ju hur läget ser ut för alla idag. Det är ju väldigt svårt att få ett jobb nu med tanke på finanskrisen. Ingen vågar anställa.

Det är bara att hålla tummarna på att det vänder snart !


*cross fingers*

Av -[ Iza ]- - 26 januari 2009 11:47

imorse började folk springa i vår trappuppgång 07:05. Det är oki att folk går där det kan jag inte säga nått om. Men det va hantverkare till grann kärringen. Och hon får ju typ aldrig snacka med någon eftersom hon ljuger o drar lögner om alla. Så hon stod ju o skrev till hantverkarna som sprang upp o ner. Om hon skulle sätta på kaffe o allt möjligt. Och eftersom Diezel inte gillar när folk kommer i trapphuset eftersom han inte ser vem det är o så. Så började ju han skälla o morra. Så min morgon har varit allt annat än skön. Så nu är det väl risk att man kommer vara små sur hela dagen !


Jag hatar vår förbannade grannkäring !

En gång gick hon runt o sa att jag va utlänning o det va ju inte bra alls. Och jag har 2 svenskfödda föräldrar, min farmor o farfar är oxå svenska, morfar är svensk, men här kommer en som inte är svensk mormor är finsk. Men vit är jag. Ola kallar mig spöke ju....

Sedan påstod hon att vi duschade kl 4 på morgonen..... Va fan skulle vi vara uppe då, det e ju mitt i natten.

Sen snackar hon ju skit om alla grannar till en om man inte lyckas slinka undan.

Har du oxå någon jobbig granne ?

 Fast sen har vi världens gulligaste granne under oss. Han är runt 70 nått. Han får låna vårt ena förråd eftersom vi inte använder det. Så då brukar vi få lite saker. En grytunderlägg i Ek som han gjort själv. Sen brukar han komma med sylt o marmelad på björnbär som han gjort själv. Den är jätte god. I julas fick han en julblomma av oss, då blev han glad :)

Har du oxå någon snäll granne ?


puss & kram

Av -[ Iza ]- - 26 januari 2009 00:23

... i Sängen. Tror jag kan behöva lite sömn nu för att vila upp min arm oxå. Börjar bli lite trött oxå..

Imorgon har jag inga planer än så länge..

Ola ska ringa försäkringskassan iaf, vi ska byta hemförsäkring.

Sen tror jag inte det va något mer.

Jag ska komma igång med min träning igen. Blev ju slappt nu i helgen. Med träningsvärk i magen + annan magvärk.


Idag eller ja nu blir det ju igår eftersom den passerat 24:00. Hade jag 55 läsar *yippi* Jag vet man ska väl inte bry sig om det. Men det blir lite av ett beroende att kolla hur många läsare man får per dag.. Löjlig jo kanske det, men jag tycker att det är kul =P


Godnatt alla där ute, o ta hand om er !

Puss & Kram

Av -[ Iza ]- - 25 januari 2009 23:08

En Guy Ritchie film.

Action, Komedi, Crime.

En film som utspelar sig i London. Den handla om fastigheter, knark, makt o så klart massa pengar. Ryssar som vill köpa mark i London som kostar många miljoner, sedan krävs det bygglov och då måste dom vända sig till the king on londons streets.

Pengarna som skall gå till detta blir så klart stulna och jakten börjar på att ta reda på vart pengarna tog vägen. En pundare vars sägs vara död, kommer över ett objekt som är värt flere miljoner men pengarna i detta fallet är inte det värsta objektet tillhör en mycket rik person som har objektet som sin lycko sak.

Alla är snart inblandade i allt möjligt.

En helt ok film. Mycket väl gjord.

Huvudroller: Gerard Butler, Geoff Bell, Toby Kebbell, Thandie Newton mm

Va väldigt många kända skådespelare med i denna filmen.


Av -[ Iza ]- - 25 januari 2009 20:49

Julia, Sofias dotter, är bara för söt !

När vi träffades första gången så ville hon först att jag skulle åka hem för hon fick ju inte leka med sin kompis, eller gå och köpa leksaker :)

Sen började hon snacka massa. Så himla go unge :)

Dom andra två va oxå super söta.

Nu undrar Julia när jag kommer upp nästa gång så vi kan träffas. Man blir så glad när man får höra sånt. Så nu tänkte jag att jag skulle spara och åka upp i Mars tänkte jag. Mamma går ju hemma då me. Så det passar ju bra.


Tog nån bild på Julia när vi fikade :) i smyg ,) tyvärr lite oskarp. Jag får ta fler nästa gång.

Av -[ Iza ]- - 25 januari 2009 19:24

Min arm gör bara ondare o ondare just nu, det illar i den hela tiden. Jag har smörjt in den i Tiger Balsam, men det har inte hjälpt ännu. Hoppas det slutar snart. Känns lite som om nerver har kommit fel. Känns som om handen håller på att somna hela tiden...

Hoppas det inte är något allvarligt iaf....


iaf...


Nu har vi vaknat till liv o mår bättre, ätit hemma gjord pizza idag igen. För vi ville inte slösa pengar på hemkörnings pizza. Bra tänkte tycker jag själv :)

Och 1½ lite cola. Så nu är huvudvärken över oxå :)

 Senare ikväll blir det film, godis o mer cola ,)

Bra bantning *hehe*


Jag är glad min blogg går jätte bra nu :D

Tack tack alla för ert stöd till min blogg !

Hoppas ni gillar vad ni läser ?!


Puss på er !


Av -[ Iza ]- - 25 januari 2009 17:27

Fick just veta att en i min släkt vunnit på Triss.... 10.000:- tänk om det kunde vart jag. Jag hade hoppat i taket av lycka. Det känns som hur mycket pengar som helst för mig som inte har jobb.

Men han förtjänar det mycket väl oxå. Men man blir ju lite avundsjuk måste jag säga. Mesta jag vunnit på triss är 75:-

Men nån gång i livet kommer jag bli en vinnare av nått. Det tror jag sten hårt på !

Allt detta måste ju leda till nått bra.


Grattis till pengarna iaf !! Köp nått fint av dom !

Kramiz

Av -[ Iza ]- - 25 januari 2009 15:24

Din reaktionstid var: 0.062 sekunder. Yes, där satt den!

Detta blev mitt bästa :)

Hade väldigt tur tror jag


Vad blev ditt bästa ?

http://testportalen.se/reflextest.php


Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards