Alla inlägg under januari 2009

Av -[ Iza ]- - 22 januari 2009 18:15

.... Hemma gjord pizza :)

Som nu står i ugnen. På min halva blir det kyckling, köttfärs,bacon o ost :)

Ska bli gott !

Sen köpte vi massa nya frukter när vi va o handlade som man eventuellt ska pröva om man inte sparar dom tills imorgon.


Man är lite trött nu efter all denna motion jag fått idag. Känns att kroppen jobbat.

Kanske skulle ta mig ett bad, när vi vart ute med Diezel o efter maten så klart. Känner att min rygg kunde behöva det.

Sen blir det film. Madagaska 2 :)

Uppdaterar er senare om den va bra :) men kan den vara nått annat än bra ?!


Smaklig Måltid !

Av -[ Iza ]- - 22 januari 2009 16:57

Skulle så gärna vilja köpa en till hund.. bara jag hade pengarna till det :(

Alla hundar jag vill ha är super dyra raser efter som jag gillar lite udda hundar.

*Fransk Bulldog

*Bullterrier

Är det två raserna jag helst skulle vilja ha 1 hund av. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken det skulle bli. Frallor är mycket lättare att handskas med en Bullar.. Jag tycker att båda raserna är super fina.

Men dom ligger båda runt 15.000:- och jag har inte ens någon i närheten av det ='(

Hade passat så bra att skaffa en till nu när jag bara går hemma och Ola har det lungt i skolan.

Någon som vet hur man kan tjäna ihop 15.000 fort ? =)

Av -[ Iza ]- - 22 januari 2009 13:52

Ja nu har man ätit, Lax o pommes blev det. Inte så himla spännande men det va ju lunch. Idag har jag faktiskt tränat magen lite ska försöka göra det varje dag nu. Gjorde ett par sit ups o ryggövningar. SÅ nu känns det i magen :)

Snart ska vi ut med diezel.

Sen tar vi cyklarna till Willys.

Har hittat ett recept nu :)

Citronkyckling med rostade grönsaker

Låter gott iaf. Sen blir det efterrätt oxå. Detta är helgens mat allså.


Nu ska vi gå iaf. Hörs senare !

Av -[ Iza ]- - 22 januari 2009 11:20

Ja allså nu gillar vår hund att ligga i mellan mina lår ovan på täcket så klart i en liten boll. Jag tycker inte att det är lika mysigt dock eftersom hans kroppstempratur är minst 1 grad högre än min så det blir väldigt väldigt varmt. Varje morgon kommer han upp till oss lägger sig först imellan oss sedan på mig...

Sedan vaknade jag av att min rygg gjorde så ont. Nu känns det bättre men fy va ont det gjorde då, jag låg väl fel eller nått.

Innan jag o Diezel gick ut låg vi och tittade på Australia Top Model. Inte lika roligt som American top model. Men det va skönt att bara ligga o slapp kolla. Så blev en sen promenad idag.


Nu ska jag sätta mig och titta runt på lite recept tänkte jag få se om jag kan hitta nått gott :)

Sen i eftermiddag så ska vi cykla ut till affären som ligger en bit bort o handla...


Ha en bra dag !

Kram

Av -[ Iza ]- - 21 januari 2009 23:46

.. det blev lite godis & cola till kvällens film jag kunde bara inte motstå =/ jag vet super dåligt av mig *fyfy*

Men ibland måste man för att kunna vara nyttigare dom andra dagarna.

Så imorgon tänkte jag börja med ryggövningar på min boll.

Och gå en lite längre runda med Diezel på morgonen, om det inte regnar som dom säger att det ska.


Kvällens film blev iaf:

Body of Lies

En film som utspelar sig i mellanöstern mellan terroristerna. Huvudroll Leonardo DiCaprio & Russell Crowe, Leonardo jobbar undercower för CIA. Han söker efter de större terroristika ledarna.

Jag tycker att filmen va ganska långdragen. Hände inte så mycket i den, tills de sista 20minuterna. Kanske mer en grabb film. Mycket som sprängs hit o dit.


Nu är det dax att sova iaf.

GODNATT ALLA !

Av -[ Iza ]- - 21 januari 2009 20:48

Nu har man nått att se fram emot till helgen iaf, har bjudit över L & CH på middag på lördag. Så dax o börja kolla efter nått gott recept. Har ev 1 som man kan pröva som låter gott men vi får se vad det blir :)

Sedan måste man till systembolagret oxå.


Eventuellt ska jag o Ola på bio till helgen oxå om vi kan hitta nått vi båda vill se :)

Man får ju passa på att hitta på saker i janurai händer ju inte så mycket annat då.


Just nu sitter jag o väntar på att se om servern jag spelar på ska gå upp eller inte. Jag hoppas att den inte gör det till 21:00 för då får jag en lugn kväll :)


Usch jag är sugen på nått ! Men jag ska inte äta nått socker ! jag har morötter om det är nördvändigt att äta igen.


Av -[ Iza ]- - 21 januari 2009 17:35

.. Hasselbackspotatis, kotletter och brunsås.

Såsen ska jag idag pröva att göra på laktosfri grädde eftersom jag är laktosintolerat.

Va så länge sedan jag åt såna här potatisar ska bli gott :)


 

Av -[ Iza ]- - 21 januari 2009 15:09

... Jag hatar killar som har PMS !

Ja jag kan garantera att vissa har det !

Jag ballar inte med de där humör svängingarna, jag vet inte vad jag ska göra heller tror han är väldigt socker beroende för när vi fikade varja dag så va allt mycket bättre..

Jag börjar svara o svarar jag inte precis så som han vill så blir han sur och själv klart är det ju då MITT fel. Jag lät otrevlig. Jag måste verkligen vara en jäkligt otrevlig människa !

Spelar liksom inte nån roll hur jag svarar ibland, jag kan fan inte göra mig till för att det ska passa honom !

Så från att ha vart en väldigt trevlig dag så blev allt fel och nu kommer det bara bli så här hela dagen.. kul kul... NOT !

Ja man kanske skulle ta sin en promenad helt själv. Fast då vet jag att jag går o köper godis eftersom att jag nu är på så dåligthumör.

Och en jäkla finne har jag fått i pannan me som gör ont....

JÄVLA SKIT FAN !


Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards