Alla inlägg den 3 februari 2009

Av -[ Iza ]- - 3 februari 2009 23:40

Imorgon måste jag upp i lagom tid, ska i väg på en sak på förmiddagen, sedan kanske jag även tar en sväng på stan, vi får se. det ska ju bli snö imorgon säger dom *burr*

Vart tog våren vägen ?!

"Pollensäsongen redan igång" enligt aftonbladet ,

"Pollen finns redan i luften och framtiden ser dyster ut för allergiker.

Det milda klimatet ger tidigare blomning av nästan alla pollensorter."


så våren är visst lite här iaf... Fast den gömmer sig visst när vi är vakna.

stackars alla pollen allergiker. Själv har jag inga problem med pollen som tur är.

Har du redan känt av pollen i luften ?

Eller har ni sätt några riktiga vår tecken ?


Nu ikväll har vi suttit vid datorerna, detta eviga spelande ,)

Jag ska iaf dra ner min kostnad på det med 70:- imånaden nu hade jag tänkt. Om det kommer funka....


Nu ska jag gå o bädda rent sängen sen sova gott :)


Godnatt på er alla !

Puss o kram


Av -[ Iza ]- - 3 februari 2009 17:52

Det drar hur kallt som helst i vår lägenhet just nu.. går runt o fryser hela tiden.. inte alls skönt jag hatar att frysa ! Alla element är på max. men det känns inte som om det gör någon skillnad alls. det drar iskallt från vetillerna.....


Idag pratade vi om att sätta igång att göra iordning vår hall vi ska måla om den. Vi har ju en sån där renoveringsfond som vi har en ganska stor pott i nu. Vi har kollat ut färger sedan innan det blir 2 olika blåa.

Så jag tänkte jag skulle fixa det imorgon ringa o fixa så att vi kan plocka ut färgen på fonden. Sedan är det bara att börja måla.. kommer ju bli lite struligt att göra hallen men det ska nog gå bra.. Sedan senare får det bli sovrummet.

Men kul om vi nu kan fixa hallen först...


Sedan ska jag boka bord imorgon igen ,) det bli på söndagen den 15:e istället för 14:e.. om vi har råd vill säga, men vi ska boka iaf :) 


Kvällens mat blir potatis och kotletter med brunsås !


Trevlig kväll !

Puss o Kram

Av -[ Iza ]- - 3 februari 2009 14:35

nu minsann har jag tränat 40 min... pilates va svårare än jag trodde ,) vissa övningar kanske man klarar om några månader men inte en suck nu... Så jag gjorde lite sit-ups när jag inte klarade övningen.. bättre än inget iaf..

Ska se om jag kan hitta Yoga oxå..

Jag måste träna rygg o mag musklerna..

Nu måste jag ha lite vatten känner att huvudet oxå fick träna lite :)


Kan säga oxå att det är inte lätt att ligga på rygg o göra övningar med en nyfiken hund som kommer o lyktar en i öronen o munnen när man andas ut.. kittlas ganska mycket :)


Snart är min tvätt klar oxå.. sen när ola kommer hem blir det promenad oxå..


Ha en bra dag !

Puss o kram

Av -[ Iza ]- - 3 februari 2009 13:21

Av -[ Iza ]- - 3 februari 2009 12:55

Ja nu har vårt internet precis gått upp igen, vi har väldiga strul med det nu...

Håller på att tvättar oxå, fast jag hade tvätt tid igår såg jag nu när jag gick dit. Men dom som tvättade i dag så va den ena redan klar, så jag fick ta hennes maskiner *snällt*


Idag ska jag boka bord på Pio's, fast ska kolla om vi ska gå på lördagen eller hoppa till den 15:e istället, det skiljer sig ganska mycket i priserna på lördagar o söndagar.. Ska höra med Ola sen när han kommer hem från skolan..


Efter jag vart i tvättstugan nästa gång tänkte jag träna lite..

Sen måste ju Diezel ut oxå.. men det kanske får vänta till ola kommer hem igen. så tråkigt att gå ut själv när det är tråkigt väder..

Så blåser det jätte kallt idag igen.. jag vill ju ha vår NU !!


Puss o Kram

Av -[ Iza ]- - 3 februari 2009 00:04

Ja nu är det dax att gå o lägga sig, jag är inte jätte trött men kan ju inte sitta upp halva nätterna, och jag är ju sån att jag kan ju sova bara jag lägger mig i sängen :)


Godnatt alla !

Här kommer en fin vers, som är så sann så..


Life is too short,
don't stress everyday
leave where is behind, go out and play.
Life is too short,
grasp it in your hand
a natural miracle have fun while you can.
Life is too short
as pressure as gold, it's full of suprises, so im told.
Life is too short
take it from me, have as much fun you wich just wait and see.
Life is too short
people seem to forget that life is a gift and it's free as it is
Life is too short
use your own eyes open your self and enjoy your own life...

Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards