Alla inlägg den 5 februari 2009

Av -[ Iza ]- - 5 februari 2009 23:05

Varför ska det komma just nu.. varför inte för lite mer än 1 månad sen.. Nu finns det ingen glädje i det alls. Allt man vill känna nu är ju lite värme !

Men jag antar att det kan vara lite fluffigt och ljust. Men jag tror inte så många vill att det ska vara nu !

Ja nu snöar det igen varför kan det inte snöa på julafton istället ?!

Nu vill jag ju inte ha snö !

Tänk om det kunde vara så här mycket snö på jul istället så mysigt det skulle vara...

Och eftersom det inte kommer ligga till sportlovet så har ju inte ens barnen någon stor glädje av snön...


Jag vill ju ha vår !!! jag har sett massa knoppar så man trodde nästan den va här. Men klart innerst inne visste jag att det oxå vara för tidigt för den att komma..


Ja ja bara att acceptera läget..


Imorgon ska jag ner till stan igen denna gång utan hund som tar sönder vinet !! Min underbara snälla bästa i världen mamma gav mig en peng till nytt vin !
Vad skulle jag göra utan henne !!

Älskar henne så mycket !!

Puss mamma lilla !


Av -[ Iza ]- - 5 februari 2009 18:36

*yummy* det va ju kvällens mat då, Varma mackor i toasten, ost/skinka och en med krabbsick oxå. Det va super gott :)


Usch det har blivit jätte dimmigt nu i eftermiddag/kvällen. Sen nästan inte grann huset.


Lyssnar på Mix Mepapol

Dom pratar om par gräl. Att man måste lyssna på varandra och inte bara se till att man får sista ordet själv. Och inte prata över varandra. Utan lyssna låt varandra prata till punkt. Klart att man visst det men inte alltid så lätt. Man tycker ju oftast mest syn om sig själv och det ska man väl till viss del kanske. Men man får absolut inte såra den andra. Jag tycker dock oftast att det är vi tjejer som får lägga oss annars blir det bara sämre. Eller kanske jag har fel där ?!

Jag och min sambo är lite dåliga på att gräla bra. Vi är väldigt envisa båda två. Vi är typiska skorpion och värdur. Det blir att vi inte snackar utan surar tills det är över sen säger vi bara att så här vill vi inte ha den så är det över.

Kanske inte det bästa grälnings metoden, men vi kan inte snacka när vi är sura någon av oss, för då blir det bara värre.

Bara man blir sams i slutet och man vet ju att man älskar varandra !

Fast klar är det ju bra om man slapp allt onördigt gräl bara, men grälla måste man ju, annars kan man inte glädjas åt dom bra tiderna...


Peace and Love !

Av -[ Iza ]- - 5 februari 2009 16:19

Hittade en kärleksfull tävlig hos Anna !


Men kan vinna dessa underbara formar !

OM jag vinner ska jag baka massa kakor till människor som behöver det allra mest !


Av -[ Iza ]- - 5 februari 2009 16:04

Jäkla jycke säger jag bara !

Allså nä han är inte farlig, men vi kom precis hem från stan vart o köpt vin. Skulle gå in i trapphuset för att gå upp till vår lägenhete, här är ett ställe DIezel brukar gå jätte fint i eftersom han vet att den bara leder hem. Men inte idag han hoppar in Ola håller vinet i samma hand som kopplet för att hålla upp dörren för mig *PANG!* Vinet flög i backen, allt vin rann ut i trapphuset. Så nu fick jag ställa mig o skura det. Samt att det nu inte blir nått vin till helgen... dumma hund. Varför skulle han hoppa in idag !?

Jag tänker som tröst gå o handla mig godis till helgen iaf !


Av -[ Iza ]- - 5 februari 2009 13:55

Varje månad får vi en tidning som heter, Hundsport. Detta nummer tar dom upp en rätt intressant fråga. Många som är hund rädda och inte har hundar själva. Tycker ju ofta att man ska förbjuda de farliga raserna.. Vilka är du dessa farliga hundraser enlig vissa, jo Pitbull, Amstaff.. Vilken är så otroligt dum att säga.

Allt handlar om ägaren !

I faktum under förra året i USA så sökte folk som blivit bittna av hundraserna Westie, Tax och Chihuahua ! Japp små hundarna är farligast, enligt rapporterna. En Pitbull och Amstaff kan vara hur snälla som helst men oftast är det ju att dom säljs till fel ägar var av då det skät olykor.

Vilken hund som helst kan vara farlig ifall den får fel uppfostran..

Jag skulle själv kunna tänka mig att köpa en Pitbull o Amstaff eftersom jag tycker dom är fina. Och med rätt hand så är dom super snälla!


Så sluta säga att man ska förbjuda vissa hundraser utan förbjud vissa ägare istället.. Vi är det ända landet som TYVÄRR inte har någon djurpolis ! Tycker det är på tiden att vi tar ansvar för djuren som hanat fel oxå !!

 Råttor, Katter, Höns, alla djur inte bara hunden..

Jag hade gärna jobbat som djurpolis..


Så de så !


Av -[ Iza ]- - 5 februari 2009 10:14

Här kommer 3 bilder som blev hyfsade..

Denna bild är tagen vid ängen vi brukar gå runt..


 Här blev Diezel söt, tycker jag iaf :)

 Här spanar Diezel på en fågel som är vid ett trä lite längre bort :)

Av -[ Iza ]- - 5 februari 2009 09:44

.. Ville sova, men 8:30 tyckte Ola att vi skulle gå upp.. ja ja.. han gjorde frukost.. Sen efter det tog jag karmeran och gick ut med diezel för just nu över korten ska kolla igenom om det blev några fina.. Iså fall lägger jag upp nått här lite senare..

Vi har fått massa snö för att vara Halmstad.. Men det är redan plus grader så det kommer nog försvinna snabbt, men det snöar samtidigt..


Nu ska jag titta på korten se om det blev nått...


Återkommer !


Puss O kram

Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards