Alla inlägg den 12 februari 2009

Av -[ Iza ]- - 12 februari 2009 23:00

Nu tänkte vi snart gå o lägga oss, har vart vaken sedan 8:20 kanske inte jätte tidigt men vi är trötta iaf..

Ska drömma om mina mål i livet i natt tänkte jag ,)

Kollade på lyxfällan idag man är glad att man inte har dom skulderna iaf.. Skulla aldrig ta ett sms lån för att shoppa kläder...

Dom sa att har man mål kan man nå mycket mer.


Mina mål

*Gå ner i vikt

*Få ett jobb

*Köpa en digitalsystem kamera

*Köpa en vovve till

*Resa

*Flytta

Det är mina mål jag har just nu iaf...

Finns säkert några till om jag tänker till.

Vad är dina mål ? ?



Godnatt

Puss o Kram


Av -[ Iza ]- - 12 februari 2009 22:08

då va hallen målad 1 gång, ska måla andra gången imorgon.. sedan är det bara den ljusa delen kvar oxå, färgen torkade jätte snabbt vilket är bra för då blir vi klara imorgon =D

Ser fram emot resultatet.

Så förhoppningvis kan jag lägga upp resultatet imorgon :)


Nu sitter vi o dricker lite öl framför tvn, medans lilla Diezel går runt i hallen o luktar på allt.

Imorgon tänkte jag se om jag kunde åka ner en snabb sväng till stan på eftermiddagen. Köpa lite godis. Och alla hjärtansdag present, fick inte tid att göra det idag ju :)


Nä ska gå o ta mig en till öl nu o sätta mig vid tvn istället.


SKål !

 Puss o Kram

Av -[ Iza ]- - 12 februari 2009 19:50

Torsdag kväll men känns mer som fredag kväll.. har köpt 2 öl till ikväll mums :)

Jag började aldrig måla förut jag satt lite o pillade med en annan blogg. Ska eventuellt starta upp en egen domän, men inte denna månaden. Så jag fortsätter att blogg här lite till :)

Sen när jag väl startat upp en domän gäller det ju att fixa till den andra bloggen så som man vill ha den, denna bloggen här är ju väldigt enkel att förstå och så. Så har inte riktigt bestämmt mig, men på en privat kan man ändra SÅ mycket mer, och det är lite det jag vill kunna.


Ikväll händer väl inte så mycket mer... Ola sa att han eventuellt ska börja måla men vi får se hur det blir med det.


Ha en bra kväll

puss o kram

Av -[ Iza ]- - 12 februari 2009 15:46

Ja då va man lätt uttråkad, finns inte mycket att göra. Betalat lite räkningar idag jippi så kul.....not !


Har inte ens nått vettigt att skriva här.. Har kollat runt lite idag om jag ska skaffa en egen blogg på egen sida.. denna funkar iofs väldigt bra, lätt o förstå o så.

Vi får se.. kanske blogg här nån månad mer så se att man fortfarande tycker det är kul.


Va o hälsade på hos Maria & Andreas idag. stackarna vad mycket dom har att göra o själva va dom.

Kärringen där gör ju inte precis nån underlättnad för dom heller. Hoppas dom blir av med henne snart. Och att jag får komma tillbaka =D

Snackade även med Mic lite som har butiken jämnte (Chic & Cosy), hälsade på Tindra med hennes lilla vovve. Hon har en jätte söt liten affär med massa fina saker i. Värt ett besök om ni är i Halmstad.


Nu ska nog jag börja måla hallen!


puss o kram

Av -[ Iza ]- - 12 februari 2009 14:45

Nu har vi precis vart ute en sväng i solen, japp idag är det faktiskt lite sol här.. Ola kastade boll med Diezel o jag fotade, bilderna ligger på Ola's dator så denna gången orkar jag inte fixa till någon :)

Skönt att se solen lite !

Man blir ju på så mycket bättre humör ju.

Och nu tänkte vi fika lite :)


Sen ska vi väl se om Ola känner för att börja måla hallen..


Tjingeling !


Puss o Kram

Av -[ Iza ]- - 12 februari 2009 10:22

Ja måste ta o säga bara att Spotify va ett väldigt smidigt program, jag hittade en invitation på en sida, så vi får pröva det gratis ett tag, sedan kostar det 99:- i månaden tror jag iaf om det inte är gratis hela tiden eftersom det är en inbjudan. Visst 99:- är ju inte mycket pengar för att kunna lyssna på all musik som finns där ute i världen.

Men vi får se vad vi har råd med, Ola skaffar oss just nu en annan utgift på sin mobil som kommer om nån vecka så han får allt välja saker. Han vill ju träna oxå.

Men sporitfy får 5 sjärnor av 5 möjligt, det är lätt att förstå och låtarna börjar spelas med en gång inget sittande o vänta medans låten laddas ner !

 Jag har tyvärr inga inbjudningar att dela ut, hade gärna gjort det om jag hade. Om jag hittar hur man gör det så säger jag till :)


Nu bär det av till stan innan Ola hinner sluta skolan :)


Puss o kram

Av -[ Iza ]- - 12 februari 2009 10:07

en faktura som jag aldrig fattat mig på det är ju el-fakturan, den kommer på skit mycket o man bara betalar... Tur är det ju att man alltid kan ringa o del betala.

jag fattar bara inte hur vi som är 2 har så hög räkning, visst 3 datorer drar väl en hel del. plus allt som står på stand by.

Men jag kollade lite nu på Elskling och då skulle vi kunna få ner vår räkning med nästan 2000:- per år.. det är ju massa pengar ska kolla med Ola när han kommer hem från skolan.. Och allt man kan spara in på vill man ju göra.


Nu tänkte jag byta kläder o cykla in till stan.. hade hoppats på att betala räkningar innan men min bank sida vill inte ladda.. Så får väl shoppa på känn ,)


Ha en bra dag !

puss o kram


Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards