Alla inlägg under mars 2009

Av -[ Iza ]- - 5 mars 2009 18:38

Nu är jag hemma igen efter min första jobbar dag. trött o ont i fötterna :)

Men allt har gått jätte bra.

Vaknade imorse 7:54 klockan ringde 7:55 :) Sedan gick man ut med Diezel, hem igen för att byta om o äta frukost. Vägde mig oxå imorse o jippi jag har gått ner igen =D

Sedan cyklade jag som attans in till jobbet jag kom i väg lite senare är jag hoppats men jag visste ju att dom andra inte är där super tidigt heller. Allså vi kommer ju inte försent men jag gillar att vara 15-20 min innan eller så.

Sedan klockan 9:00 öppmar butiken. Jag känner ju redan dom jag jobbar med sedan innan. Så jag kan ju deras rutiner o hur dom arbetar. Så det gällde ju bara att få iordning på att som bara stod, kartonger i butiker o så som stått där nästan sedan dom öppnade andra veckan i februari... Men nu har jag fixat bort dom iaf.

Sedan det som va nytt va ju systemet. Det va ju lite krångligt första timmen iaf ,) Men sen gjorde det ju inte det bättre att datorerna jobbade segt som attan. Dom höll på att bytta servrar på huvudkontoret. sa dom iaf.

Men efter halva dagen gått så kunde jag ju det mesta. Man ropade lite på Andreas ibland eftersom han kan mest än så länge ,)

Sedan kollade jag beställningarna som kommit fixade till dom o la dom i fodral o så. Sedan va det ordermottagning oxå. Så jag avlastade Andreas ganska mycket av allt han får göra annars och det tror jag han tyckte va skönt :)

Men i stort sätt fick det nog väldigt bra idag. Jag svarade dock fel företags namn i telefonen 1 gång och själv klart va det när regionschefen ringde *blush* Så nu svarar man inte fel igen iaf ,)

Sen hade vi som vanligt rätt kul på jobbet, vi gillar att jobba ihop, jag, Maria o Andreas.


Imorgon kommer Håkan från B&L kontaklinsförsäljare, som jag träffat i alla möjligt kedjor o butiker :) han e rolig han.


Nu har jag o Ola beställt pizza eftersom jag är allt för trött att laga mat :) Och han oxå antar jag ,)

Nu ska jag gå o slappa i soffan lite hoppas att man inte somnar ,)


Ha en bra kväll !

Av -[ Iza ]- - 4 mars 2009 23:19

Då va det dax att gå o lägga sig så man är ut villade imorgon för första jobbar dagen på typ 7 månader :)

Det kommer säkert gå jätte bra, jag känner ju dom jag jobbar med sedan innan. Dom får bara lära mig systemet :)


Godnatt alla !

Av -[ Iza ]- - 4 mars 2009 19:32

Ja då va det sista kvällen som helt arbetslös, imorgon börjar min första dag =D

Oj så mycket jag har o lära. eller ja deras system. allt annat kan jag ju. Vilket underlättar det hela.

Idag köpte jag lite öl för att fira lite :)

Ska bli kul att komma iväg o känna sig nyttig igen.


Idag har Diezel sovit nästan hela dagen, varit ute på promenad oxå, men det märka att han har lite ont. han bara ligger o vilar och till åter sig att bli kelad :) det är ju mysigt, men inte kul att veta att ens hund mår lite dåligt. Tyvärr kan han ju inte tala om hur han mår.

Men det blir nog bra snart. hoppas jag iaf !

Vetrinärs besöket gick bra. Men oj så rädd han va jag klappade honom hela tiden men jag tyckte oxå att deras munkorg satt lite väl hårt va nästan rädd att han inte fick tillräckligt med luft, men han va duktig som inte strävade emot så mycket när hon kollade tassarna. Vi har munkorg på honom eftersom han nafsade sköterskan första sprutan han tog. Och jag vill inte att det ska hända något. Så för hans skull o deras så kör vi på munkorg. Diezel lugnar ner sig så mycket när man har munkorgen på honom.



ha en bra kväll !

Av -[ Iza ]- - 4 mars 2009 16:42

Jag har ett jobb !

2 dagar i veckan till och börja med iaf. Får se om jag kanske kan hitta nått annat upp till.

Känns bra, kommer inte ge mycket mer pengar i månaden dock men allt extra är välkommet !

Och att jag har nått att göra, känns bra !

Kommer jobba torsdagar o fredagar.

Och jag behöver aldrig jobba med tanten som det ser ut nu =D



Av -[ Iza ]- - 4 mars 2009 13:40

oh en massa väntan ! vill inte vänta längre ju !!

Snälla P ring nu ...... jag vill veta !

*hoppar av väntan*


ja ja fortfarande 4h 20min kvar till klockan är 18:00..


RING NU !! :)


Av -[ Iza ]- - 4 mars 2009 10:49

Lilla Diezel har fått allergi utslag på tassarna. Mot vad det vet man inte, men det va inte svamp iaf. Så nu ska han gå på kortison tabletter ett par dagar. Och om 14 dagar ska jag ringa vetrinären igen.

Så nu kom vi precis hem från stan, vart o hämtat hans tabletter.

Hoppas dom hjälper snabbt.

Om han får någon symtom utöver trötthet, hunger, o törst så skulle jag ringa ner till henne igen.


Inne i stan köpte jag oxå lite scrapbooking decor. Hittade inte så mycket jag ville ha, inte så lät att shopa med en lätt irriterad pojkvän och en pippig hund. Så jag får nån dag ta och åka in själv då brukar det gå bättre. Men nu får det vänta tills man får pengar igen eftersom det kostade 530:- idag får diezel med tabletterna.

Idag kommer det bli en lång dag känner jag. klockan är bara 11 o jag känner bara att jag kommer bli rastlös. Väntar ju nu bara på att min mobil ska ringa !!

Får kanske se om jag kan fixa någon fin sida iaf.


Ha en bra onsdag (lill lördag:) )


Av -[ Iza ]- - 4 mars 2009 09:07

idag vaknade vi tidigt av en illamående vovve han hade ätit nått dåligt. så uppe 7:44 i dag. nu om 20 min ska vi vara hos vetrinären.

Och sedan är det hem o vänta på att telefonen ska ringa :)


Hör av mig sen igen

Av -[ Iza ]- - 3 mars 2009 23:21

Nu ska vi snart gå o lägga oss, ska upp tidigt imorgon oxå, ska vara hos vetrinären kl 9.30 innan det ska det vara frukost, morgon promenad o så.

Sedan får vi se om jag kanske tar en sväng till stan. Vill ju köpa lite scrapbooking decor, men vi får se hur mycket pengar det blir över.

Diezel kommer ju först så.

Diezel har sovit mer eller mindre hela dagen, han kanske har lite ont i tassen oxå. Eftersom att han är så trött.

Men imorgon ska han bli bätttre.

Så kom ihåg det alla hund ägare noga att torka tassarna på er vovve.


Godnatt !

Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards