Alla inlägg under maj 2009

Av -[ Iza ]- - 10 maj 2009 22:38

20030508 Denna natten bestämmde jag och Ola att vi skulle ge oss en chanse och bli ett par. Vi hade 25 mil emellan oss vilket tog ca 3h 20min med tåg och jag jobbade hur mycket som helst och Ola pluggade. Men vi gillade varandra och tänkte vi får väl prova :)

6 Veckor efter detta flyttade jag till Ola, sa upp mig 1 vecka innan midsommar och flyttade på midsommarafton :)

Ola hämtade mig på stationen där jag stod med 2 väskor o va helt förälskad.

Vi åkte ut till hans föräldrars hus som han passade, han hade en liten fest med ett par vänner så jag träffade dom o så åt vi lite.

Vi kunde inte precis vara ifrån varandra mycket, så medans vi såg på hur alla blev fullare o fullare så bara mös vi :)

Det va tider det.

Hade gärna viljat känna den känslan igen, men nu är man inne i vardagslivet mer så här efter 6 år.


I lördags gick vi iaf ut för att fira lite det va mysigt det, vi gick til Bulls jag tog deras enorma räkmacka o ola tog deras cheesburgare, sedan drack vi ett par öl i väntan på att bion skulle börja. Det va mysigt att gå ut bara han o jag. tycker jag iaf. Sedan såg vi Wolverine. Den mycket bättre än x-men 3 iaf, kanske även x-men 2.. sedan cyklade vi hem till vår lilla vovve som fått vänta hemma hela kvällen själv.


Vi skålade för att vi ska få många mer år ihop !

Av -[ Iza ]- - 7 maj 2009 20:10

Jag har bara inte direkt haft nån lust att skriva på ett par dagar, vet inte varför, solen försvann kanske va därför...

Ja vad har hänt sedan sist ?!


Måndags:

 Jobbade jag 4 timmar vi inventerade, det gick kanske smärt fritt måste jag säga, trodde det skulle bli värre. Så det va ju tur det. Sedan gjorde vi inte så mycket mer på måndagen faktiskt. Jag hade ingentligen tvätt tid men det sket jag i.


Tisdag:

Ja nu började det regna =( fast visst det behövdes ju. men det blir att man inte går ut lika mycket då... Så vi bara slappade hela dagen typ. Det kan man dock behöva i bland.


Onsdags:

Jag va ensam hemma nästan hela dagen Ola va med klassen på studie besök i Lund på tetra pak eller hur det stavas.

Jag o diezel tog det ganska lugnt, jag tvättade o han sov mest. Sen va vi ute i regnet sen sväng. Ja sen hände det väl igen inte så mycket.

Min bror ringde mig !

Jag blev ganska förvånad men oxå glad så klart !

Han hade det bra i Barcelona men det va himla dyrt att bo där o man tjänade inte så bra, så nu hyrde han ett rum, hos en tjej som han tydligen kände iaf.

Han skulle se om han kunde plugga spanska snart så att han kunde få ett bättre jobb som betalade mer.

Men i stort sätt hade han det bra där.

Det va ju skönt att höra.

Hoppas vi kan ha lite bättre kontakt igen !!


Torsdag:

Ja det är ju idag det.

Jag har jobbat hela dagen fick nu förlängt jobb iaf. inte heltid ännu =( men lite mer timmar i sommar iaf, tex när kärringen har semester jobbar jag hela dagarna.

Det va väldigt lugnt på jobbet idag.

Jag shoppade dock i dag lite underkläder till både mig o ola o sedan ett par byxor till mig. som jag ska ha på lördag tänkte jag när jag o ola ska ut o käka o gå på bio, eftersom vi imorgon vart ihop 6 år !

Vi ska gå till Bulls o sedan Wolverin bion efter det :)

Kul att komma ut o äta han o jag.

Så jag bokade bord idag.

Sedan fixade jag lite små saker tops o nässpray o så.


Ja nu vet ni hur min vecka vart i stort sätt


Av -[ Iza ]- - 3 maj 2009 10:30

Idag skulle vi följa med Jenny & Alex till Knutstorp Banan det va Lotus Ban dag. Så va en del snygga bilar :) Dom körde på banan. Vi hade med oss picknic o satt o kollade på alla som körde. En del körde av :) Inget allvarligt hände som tur va.

Så vi satt där i solen o njöt mest. Tog lite kort o så. jag tog runt 170 kort ,) Alla blev ju inte så bra, va ju ganska svårt att få dom på bild i bland, med min kompakt kamera. I sommar blir det bättre, när jag köpt min system kamera...

Sen innan vi skulle åka hem skulle vi Geocasha lite, det är en så kallad skattjackt kan man säga. Den va precis vid banområdet nästan, vi letade o letade, men kordinationerna lede oss till mitt i vägen. så vi gick runt o letade ett tag, men jag va helt säker på att den va upp i ställningen som vissade vara helt rätt så det va ju bara att klättra upp i den typ 4meter höga ställningen o hänga fast där. o som jag trodde där va den ,)

Så det va min o Ola's första Geocashing =D

Det va kul. man kommer ut på mycket promenad.


Sen åkte vi hem. Jenny o Alex kom hem till oss på kvällen så beställde vi pizza o kollade på en film, 300. Denna gången somnade inte jag iaf ,)

Sen va det att ta hand om den härliga sol brännan man fick ,) helt knalröd runt halsen. men det gör inte så farligt ont , som tur är.


Tack Jenny & Alex för en mycket trevlig dag !

Av -[ Iza ]- - 3 maj 2009 10:24

Fredag o det känns som lördag eftersom man grillade o så på torsdagen.. Idag på förmiddagen visste vi inte alls vad vi skulle göra. Men sen blev vi inbjudna på grillning hos Emma o Filip men då hade oxå Ola lovat sin mamma att vi skulle komma ut till dom o fika så det va att äta en mindra lunch, Ut till Ola's föräldrar vid halv 3 tiden. Satt där ett tag o snackade o fikade sedan rullade vi vidare ut till Emma o Filip som precis skulle börja med grillningen.

Christian o Linda va där oxå o ett par till. Vi satt o snackde en massa sedan bjöd emma o filip på super god fisk. Alla möjliga simmande sorter.

Men sen va vi tvungna att dra ganska så snart vi skulle handla o diezel va helt ensam hemma...

Så vi stack till WIllys o shoppade lite till picknic vi skulle ha på lördagen.


Sen på kvällen kollade vi på Fast to Furious den sista. o Grillade igen ,)

Av -[ Iza ]- - 1 maj 2009 20:30

Ja först jobbade jag hela dagen 9 till 18, inte så jätte kul när det va över 20 grader i skuggan o inte en människa som handlade glasögon typ.

Men det gick hyfsat smärtfritt ändå.

klockan 18:00 hämtade Alex o Jenny mig så åkte vi o hämtade Ola sen åkte vi ut till grötvik o grillade. Ola hade gjort jätte goda grillspett.

Men Fläsksile, Lök, Tomat, Paprika, Bacon, Svamp o Majs.

Dom blev jätte bra !

Vi grillade oxå lite korv, fast det åt inte jag. Sen grillade jenny o alex en greksik ost till oss kommer inte ihåg namnet, den va jätte god iaf.

Det va jätte mysigt där ute. Precis vid havet o allt.

Efter det åkte vi hem till oss o kollade på Star Wars 1 på vår projektor :)                                                 
            










































Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards