Direktlänk till inlägg 17 juni 2009

Snart Midsommar och ett monster

Av -[ Iza ]- - 17 juni 2009 10:06

Ja då va det snart midsommar igen o ännu ett år vi inte har något att göra =/ Inte för att jag riktigt är intresserad av att supa ner mig men vore ju trevligt o bli bjuden någonstanns...

Men men ..

Nästa år kanske jenny o alex är hemma o vill leka med oss iaf, dom har verkligen blivit super kompisar till oss. dom är hur snälla som helst.

och kompisar i denna staden är nog bland det svåraste jag vart med om.

Kanske skulle flytta tillbaka till tranås där va folk lättare iaf.


Idag när jag va ute med Diezel betede han sig som ett monster, vet inte hur vi ska göra för att få honom att bara kunna gå förbi en annan hund ?! **någon som vet ett bra sett ?

Oftast brukar han bara hoppa på två ben i super kort koppel när vi går förbi andra och börjar då deras hundar skälla så skäller han tillbaka, men idag började han fräsa o morra o skälla först.. Folk tror han är värsta mördar hunden men igentligen vill han bara leka. Han har aldrig skadat någon hund han har fått hälsa på. Men nu förtiden får han inte hälsa på någon eftersom han beter sig som han gör.

Tycker det är skit jobbigt att inte kunna passera andra hundar.

Har någon tips är jag glad för att få alla !!

 
 
Daniel

Daniel

17 juni 2009 10:29

Hoppas du får en inbjudan!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Scrollan

Scrollan

17 juni 2009 13:27

Ja jag är himla nöjd med min logga!=) Va ett företag på nätet, MYCKET billigare än många andra firmor!

Lilla Stella har blivit så långbent nu, var ska det sluta?=))

Hoppas allt är bra med dig, Diezel kan du nog försöka distrahera med godis eller med dig själv, gör dig såpass rolig så att han struntar i andra hundar. Inte så lätt kanske men det går om man tjoar å hoppar lite!=)) Annars kan du prova att vända honom från den mötande hunden så att han riktar sin energi åt ett annat håll å låt inte honom vrida på huvudet å titta på hunden! Finns många småknep, du hittar kanske nåt annat som funkar bättre för Diezel!=)

Kram Scrollan

http://scrollan.bloggagratis.se

 
Scrollan

Scrollan

17 juni 2009 14:35

Min tik tar inte heller godis...*suck*, den andra hunden är ju mer intressant!

Säg till folk att du tränar hunden just nu och för att nå ett bra resultat med honom så ska han inte hälsa under träning. Skit i om folk blir sura, det är ju DU å DIN hund som gäller just då!! Folk får hälsa när DU bestämmer! En del är så jäkla dryga å fattar inte att det inte alltid är läge att hälsa på hundar ute. Morr.

Lycka till!=)

Kram Scrollan

http://scrollan.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

18 juni 2009 00:01

Jag kan tyvärr inget om hundar, men jag tycker att Scrollans tips verkar bra.
Hoppas det löser sig.

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av -[ Iza ]- - 1 april 2012 19:34

--->> TÄVLA <<--- Sista dagen att tävla nu, den avslutas klockan 24:00,  gå in på http://www,candyphoto.se   och kommentera med ditt namn :) ...

Av -[ Iza ]- - 28 mars 2012 20:22

Idag fick jag en blomma av min chef, tycker jag var väldigt gulligt av henne... läs varför på http://www.candyphoto.se   Där kan ni även vara med och tävla !!   ...

Av -[ Iza ]- - 27 mars 2012 19:42

sugen på att tävla lite ?   Jag buzzar just nu om nivea doeodorant och hade tänkt lotta ut 2 + en gåva. Skriv ditt namn i min blogg http://www.candyphoto.se/?p=1760  och du är med o tävlar. Tävlingen avslutas den 1 april!   så skynda på :...

Av -[ Iza ]- - 31 januari 2010 18:16

Vill du ha Lockerz invite, kolla in min nya blogg :) Man kan få xbox, hdtv, ps3, osv på den sidan. ...

Av -[ Iza ]- - 29 oktober 2009 16:58

Nu kan ni få kolla in mitt nya hem. Det är ju inte helt klart men det blir man kanske aldrig ,) Mycket att pilla med o så ju. Men det finns saker o se nu iaf. Hoppas ni kommer tycka den är fin iaf :) Och detta innebär ju oxå att detta blir mitt...

Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards