Alla inlägg under juli 2009

Av -[ Iza ]- - 13 juli 2009 22:47

Då va man Volvo Kombi ägare *hihi*

Äntligen har vi en egen bil som är våran alldeles egna lilla Bettan.

Den är gammal o så men oj så fin den är.

Jag har ingen bild på den just nu men jag får ta en imorgon o lägga upp för er.


Nu ska vi skåla med en folk öl ,)

Oj så raggigt det låter.

 Hihi

Av -[ Iza ]- - 13 juli 2009 15:02

ojo j nu har jag inte skrivit något igen på ett par dagar.

Helgen har vart jätte trevlig, va med jenny o alex på stan i lördags sedan träffades vi här o gjorde tacos ihop.. mysigt :)


Diezel mår bättre nu det ser ut att ha läkt väldigt fint. fortfarande lite sårigt med det är ju klart det blir det. men nu ska han bara äta sina tabletter i 2 dagar till sen vetrinären igen.

Skönt att det gått bra iaf, så nu får vi hoppas vetrinären oxå tycker det.


Denna veckan jobbar jag torsdag fredag sedan ska jag jobba 4 veckor heltid. skönt att få lite pengar.

Vi ska ev köpa bil denna veckan oxå om den är så fin o bra som det ser ut. måste ha en bruksbil så att diezel kan åka med oss ut i skogen o så.

Sen att man oxå kan åka o handla utan planering.

 Nu ska vi ner en sväng på stan !

Av -[ Iza ]- - 8 juli 2009 22:39

Hyllning till MJ

ja tyckte det va himla coolt iaf :)


Hyllning i STHLM


Satt idag o kollade på minnecermonin 173min långt jag kollade dock inte på allt men jag måste säga slutet på det va otroligt vakert !

Jag va inget fanatiskt fan men jag kan ändå få en tår i ögat när jag kollade på det. Kan inte direkt fatta att han är död.

RIP MJ!

Av -[ Iza ]- - 8 juli 2009 10:25

Igår va jag o jenny på stan vi hamnade på Bulls. O satt där o snackade i 4 timmar om allt typ. Det va hur trevligt som helst.

Vi såg Xibit oxå han skulle spela på Moons tror jag det va. Men så tjock han såg ut jämfört med pimp my ride avsnitten.

Skulle kunna gå ner dit varje dag!

Jenny o Alex träffades oxå på nätet precis som jag o Ola. Vi har så himla mycket gemensamt. Nästan läskigt :)


Tack Jenny för en underbar kväll !


Av -[ Iza ]- - 8 juli 2009 10:19

Igår kväll sprack den, bölden och massa blod började rinna ner för hans lilla rumpa. Han fick nog feber oxå. Vi fick hålla ett tryck för att stoppa blodet och det gick bra sedan va det att klippa sönder ett par boxer trosor som han fick ha när han skulle sova så att han inte slickade på det under natten.

Idag på morgonen va det varigt men efter att vi tvättat det såg det mycket bättre ut men man ser hålet och det ser ut att göra väldigt ont. Men han är inte lika varm i dag som han va i går kväll iaf.

Så får hoppas att det värsta är över, men jag har inte kännt någon doft så jag hoppas inte att den brast in åt. utan bara att vi hade tur o det inte luktar. Han va piggare idag än i går kväll iaf.

Av -[ Iza ]- - 7 juli 2009 10:44

Diezel mår fortfarande hyfsat bra, han åt som en galning i morse så apptiten är det inget fel på :)

Nu ligger han på golvet brevid mig o sover.


Vad ska man ta o hitta på idag då ?! Skulle behöva röja köket igen. tycker inte man gör något än att städar köket.


jag vet nästan inte vad det är för dagar nu, känns som onsdag men jag tror det är tisdag. Hoppas dom ringer o väcker mig omjag försover mig på torsdag då jag ska jobba ,)

v30 börjar jag 4 veckor heltid, ska bli skönt att få lite extra pengar.

nu när diezel blev sjuk med behöver man allt extra.



Av -[ Iza ]- - 6 juli 2009 21:45

Diezel hade analsäcksinflammation och illa där ann med visst. Vi har inte märkt något alls, så han måste vara en tålig liten vovve. Glad att vi fick komma in till vetrinären idag.

Diezel va duktig. Med tanke på att hon va tvungen att stoppa upp en finger i rumpan o känna. Den va hur hård som helst. Och den kommer spricka och då kommer han bli jätte dålig sa hon. Så han fick en jätte dos antibiotika. Hoppas han inte blir jätte dålig då kommer man tycka så synd om honom. Vilket vi redan gör dock.

Sen när den får sönder så kommer det komma ut massa sekret som kommer lukta väldigt illa säga det. Och det gäller att inte få det i sängen o soffan för det är svårt att få bort.

När han ätit i 10 dagar ska vi gå ner till vetrinären igen och kolla så att det gick åt rätt håll och att det läkte fint o så. Men det kunde visst komma tillbaka men nästa gång vet man ju iaf hur det ser ut när han har det. Lite som han är bajsenördig hela tiden. och kände man försiktigt runt va det som en knöl vid analöppningen. Stackars lille fanten.

Av -[ Iza ]- - 6 juli 2009 14:58

Fy fan vad jag längrat att flytta från denna jäkla stad. skiter i om det blir haparanda eller nått. Bara jag kommer här ifrån, jenny o alex får flytta med oss...

Nu vill jag mer än någonsin BORT här i från!!!!

Tyvärr måste jag bo kvar här 1 år till, så ola är kvar med sin skola men flyttar vi inte efter det vet jag inte vad jag gör. Pallar inte att bo här mer nu.



Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards