Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av -[ Iza ]- - 11 oktober 2009 11:20

Igår var vi på europas största bil o flygplans museum, Svedino.  

"Svedinos Bil- och Flygmuseum är en av Europas största samlingar av gamla bilar och flygplan. Samlingen omfattar ca 130 bilar, 40 flygplan, motorcyklar, motorer, bruksföremål och mycket annat."

  

 Det va trevligt det, många roliga o fina bilar. Men lite väl kallt va det, även att det var inom hus. Men det kanske det måste vara för bilarna. Blev en hel del bilder ca 340 st ;) Fast jag kan nog slänga en hel del av dom.

Hittade en jätte söt bil som jag ville ha :) En liten Fiat. Se bilderna nedanför. Många super gamla bilar som va i jätte bra skick.

Efter det åkte vi o visade Jenny o Alex va Ola's föräldrars gamla sommar stuga. Den ligger väldigt mysigt, fast i dag är det ett permanent boende.


Sen efter det åkte vi till en godis lada utanför Harplinge, KULLA KURVANS GODIS. Jag har då aldrig vart med om en surare tant. Så fruktansvärt otrevlig att man bara hade lust att lägga ner sleven o påsen o gå. Vi hade tänkt att handla vårt lördagsgodis där men vi tog 4 sorter sedan fick vi nog och betalade och gick. Och åkte o handlade vårt godis någon annanstans ! Allt började när vi kom och hon fnyste till mot mig o Ola när vi kom in om det kom någon mer bakom oss efter som vi inte stängt dörren, självklart hade vi stängt den om det bara va vi som skulle in. Sen hittade vi inte påsar o slevarna. Då på pekade hon vara dom skulle ligga när man va klar osv. Sen hade hon en hylla där godiset hade lock kvar på fortfarande så stod det att det va för allerigiker vilket är jätte bra. Eftersom jag är nöt allergiker så gick jag dit eftersom jag inte visste att det fanns någon annanstans men då kom hon minsann springandes o jag fick inte öppna lådorna själv o hon stod o höll i lådan o jag fick peka vad jag skulle ha. Men nästa barn o mor som skulle ta där fick minsann ta själva. HALLÅ liksom va fan ?! o dyrt som attan va det. Och dom hade inte alls så mycket olika sorter. Betyg -5 av en skala på 0 till 5. !!! Åka aldrig dit !



 Gamla brandbilar


 Denna bilen blev jag kär i :) viss är den söt ?!


Presentation

Omröstning

Vilken årstid tycker du bäst om ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards